دیجیتال مارکتینگ با وجود آنکه جدیدترین عضو خانواده بازاریابی بهشمار میآید؛ اما در مدت زمان کوتاهی توانسته جایگاه به نسبت خوبی را از آن خود کند و آثار مثبت زیادی در کسب وکارهای مختلف به جای بگذارد.ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان به استقبال از دیجیتال مارکتینگ پرداخته تا بتواند به کمک این پدیده به کسب و کارهای بومی رونق ببخشد. در میان انواع دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات در شبکههای اجتماعی را میتوان یکی از پربازدهترین روشهای بازاریابی محصول دانست. با این حال همیشه آگهی در شبکههای اجتماعی مثبت نیست و گاهی با آگهی رایگان پدیدهای به نام تبلیغات منفی مواجه هستیم. تبلیغات منفی در تمام جهان وجود دارد و میبینیم بسیاری از کسب وکارها برای تخریب رقیب و بهدست گرفتن بازار فروش دست به چنین حرکتی میزنند. در این شرایط به نظر میرسد بهترین راه برای کاهش اثرات منفی این دسته از آگهی رایگان، تشخیص سریع و به موقع و مدیریت آن است تا برنامه بازاریابی در فضای مجازی با شکست مواجه نشود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که به طور کلی الگوی دقیق و مشخصی برای تشخیص نظرات و آگهی منفی وجود ندارد. با این حال براساس تجربه کاری، یافتن ارتباط معنایی میان نظرات مختلف یا شناسایی افراد خاص که با اهدافی مشخص دست به تبلیغ منفی علیه یک محصول میزنند، میتوان تا حدودی از اثرگذاری چنین حرکتهایی کم کرد. به عنوان نمونه درباره یک کسب و کار خاص، مانند تاکسییاب اینترنتی به یکباره با حجم بالایی از نظرات منفی و منتقدانه درباره بیتوجهی به راهاندازی سرویس بانوان روبهرو میشویم. امری که به آن توجه شده، اما در راستای سیاستهای تبلیغ منفی و مخرب، به طور عمدی نادیده گرفته میشود. آگهی رایگان باید توجه داشت که در کنار تشخیص سریع و مقابله با نظرات منفی، تشویق کاربران به ارائه نظرات و تجربیات مثبت و حمایت از آنان میتواند تا میزان زیادی از اثر نظرات منفی بکاهد. تبلیغات دهانبهدهان بهویژه اگر آگهی مثبت باشد، علاوه بر خنثی کردن اثر تبلیغات منفی میتواند کاربران بیشتری را به استفاده از محصول ترغیب کند و به همین دلیل باید بیشتر به آن اهمیت داد.
تکنیک های طلایـی تبلیـغاتنظرات این مطلب
تعداد صفحات : 1
درباره ما
اطلاعات کاربری
لینک دوستان
آرشیو
خبر نامه
چت باکس
پیوندهای روزانه
آمار سایت
کدهای اختصاصی